- Gość ma prawo skorzystać ze standardowych postanowień regulaminu rezerwacji tzn. do przeniesienia rezerwacji przypadajacej na okres pandemii na inny dowolny okres do końca br. kalendarzowego, zgodnie z warunkami oferty z której zamierza skorzytać. Zadatek wpłacony na rezerwację pierwotną będzie przeniesiony na poczet zadatku na nową rezerwację.
- W przypadku rezygnacji Gościa z rezerwacji lub odwołania rezerwacji przez Ośrodek (w obu przypadkach: anulacja rezerwacji) umowa zawarta z Gościem rozwiązuje się z mocy prawa, jednakże skutek ten nie nastąpi jeżeli Ośrodek zaproponuje Gościowi voucher na przyszłe rezerwacje lub inne wydarzenia w Ośrodku ważny przez rok czasu od daty w której miała być zrealizowana pierwotna rezerwacja, a Gość tę propozycję przyjmie.
- Wartość vouchera będzie odpowiadała kwocie zadatku wpłaconego przez Gościa na poczet pierwotnej rezerwacji i zostanie zaliczona na poczet zadatku na nową rezerwację z obowiązkiem dopłaty różnicy pomiędzy kwotą płatności za nową rezerwację a wartością vouchera.
- Jeżeli strony nie dokonają zmiany terminu rezerwacji lub Gość nie przyjmie vouchera Ośrodek zwróci dotychczas wpłacone przez Gościa środki w terminie 180 dni od dnia skutecznego rozwiązania umowy, tj. w szczególności w przypadku złożenia Gościowi propozycji vouchera od dnia doręczenia Ośrodkowi oświadczenie Gościa o tym, że nie przyjmuje tej propozycji.
- Niniejsze zasady odnoszą się wyłącznie do anulacji rezerwacji przez Gościa lub Ośrodek, pozostającej w bezpośrednim związku z wybuchem epidemii koronawirusa COVID-19 i obowiązują w odniesieniu do rezerwacji, których realizacja przypada na okres stanu epidemicznego lub stanu nadzwyczajnego, o ile taki zostanie wprowadzony, z zastrzeżeniem postanowienia następnego.
- Gość lub Ośrodek ma prawo anulować rezerwację jeżeli realizacja tej rezerwacji przypada nie później niż jeden miesiąc od dnia złożenia woli o anulacji rezerwacji. Zmiana terminu rezerwacji dokonana za zgodą obu stron może nastąpić w każdym czasie. Po zakończeniu stanu epidemicznego lub stanu nadzwyczajnego prawo anulacji rezerwacji wygasa.
- Rozwiązanie umowy nie pozostaje w bezpośrednim związku z negatywnymi skutkami koronawirusa COVID-19, jeżeli wykonanie umowy przez obie strony pozostaje obiektywnie możliwe, choćby z zastrzeżeniem potrzeby zachowania ograniczeń sanitarnych, natomiast obawy Gościa wyłącznie subiektywnej natury nie stanowią usprawiedliwionej przyczyny rozwiązania przez niego umowy bez narażenia się na uzgodnione w umowie sankcje jej niewykonania.
- Powyższe zasady anulacji rezerwacji są zgodne z art. 15zp ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw.
- Szczegółowych informacji oraz pomocy w temacie przekładania, anulacji rezerwacji udziela Recepcja Ośrodka.
Z góry dziękujemy wszystkim naszym Gościom, którzy w tym trudnym dla nas Wszystkich okresie zdecydują się na zmianę terminu rezerwacji lub na skorzystanie z vouchera na nasze usługi w przyszłości.
Właściciele i Pracownicy Zalesie Mazury